tisdag 18 augusti 2009

Öppet vatten

Igår kväll simmade jag med Björn, Håkan och Henrik i Ågelsjön. Det var endast mitt andra pass i våtdräkten och det första ordentliga pass i öppet vatten. Jag fick nästan lite panik först, det här kommer aldrig att gå i Sala. Sen efter ett tag kom jag in i det mer och mer. Det som jag dock hade väldigt svårt med var navigeringen, kände mig som en orm som sick sackade mig fram i vattnet. Jag kommer helt klart få ta simningen i min takt och mitt tempo i Sala, vara med och se och lära.

Kan ju konstatera att simningen är min klart svaga gren. Kommer helt klart behöva lägga mycket krut på simträningen i vinter och börja simma ute mycket tidigare nästa år om jag ska fixa Kalmar på ett bra sätt. Men med tanke på att jag inte ens kunde simma crawl för ett år sedan så känns det inte så konstigt att man har mycket kvar att lära. Och har man bara en järnvilja och ett mål så ska det nog gå bra. Det är ju kul att ha något att se fram emot i vinter.

Inga kommentarer: