lördag 22 augusti 2009

Genrepsreflektioner

Nu är genrepet genomfört. Igår körde jag simningen och idag cykel och löpning. Det hela har resulterat i en ganska skön känsla i kroppen.

Simningen: Körde simningen i bassängen med våtdräkt vilket gjorde att det blev riktigt varmt. Hade skönt flyt och tyckte att det gick riktigt bra med mina mått mätt. Nu ska vi konservera den känslan till lördag, kanske bygga på den lite ytterligare i veckan.

Cyklingen: Körde 7,5 mil alltså inte riktigt full sträcka men fick ändå en bra genomkörare. Tyvärr fick jag ett skavsår på ett olämpligt ställe mot slutet. En nyttig erfarenhet som måste förbyggas på lördag. Kände mig hyffsat pigg i benen inför den avslutande löpningen.

Löpningen: Började riktigt bra och hade fint driv i steget. Gillar känslan att komma av cykeln och få börja springa. Man är ordentligt uppvärmd, pulsen är igång och benen känns lätta. Första milen gick jag på i ganska bra tempo, efter vändningen drog jag ner tempot för att inte ta ut mig helt. Tyvärr tog energi helt slut när jag hade ca 2 km kvar vilket gjorde att det blev riktig tung avslutning. Blev totalt 18 km löpning.

Vad har jag lärt mig av detta genrep då? Jo jag måste ha mycket mer energi med mig på cykeln och fylla på med inför löpningen. Kommer vara ännu viktigare när man gjort en simning innan. Även på löpningen bör jag har mer med mig. Jag måste smörja in kroppen på div ställen för att undvika skavsår.

Nu är det skönt att ha detta gjort och nu är det bara att se fram emot nästa helg. Vilket jag verkligen gör.

Inga kommentarer: