söndag 16 augusti 2009

Hemma igen

Då var man hemma igen efter en veckas sol och badsemester. Fick faktiskt till en del löpning också. Jag la träningspassen på morgonen innan frukost när det fortfarande var någorlunda behaglig temperatur och resten av familjen fortfarande sov. Trots att klockan bara var runt kvart över sju skulle jag gissa att det ändå var runt 25 grader och ganska hög luftfuktighet vilket gjorde det jobbigt att springa. Det är inte alls lika jobbigt att springa här hemma när det är 25 grader varmt.

Jag mätte upp en 8 km runda längs strandpromenaden och huvudgatan som jag sprang. Trottoaren var gjord av någon slags betongsten som gjorde underlaget väldigt hårt att springa på, mycket hårdare än asfalt kändes det som. Jag brukar inte ha problem att springa på hårt underlag men här fick jag faktiskt lite känning i knäna. Så idag när jag återigen var tillbaka i Vrinnevispåret kändes det riktigt skönt. För att inte tala om allt syre som fanns i luften.

Rundorna på semestern gick i ganska lugnt tempo, så idag försökte jag trycka på lite extra tidvis i spåret. Kroppen kändes helt ok idag. Det hade nog känts tyngre om jag hade stått över träningen totalt under semestern.

Nu kommande två veckor blir det fullt fokus mot Sala silverman. Ska försöka få till bra simpass, förhoppningsvis några bra cykelpass. Lite mindre fokus på löpningen. På lördag planerar jag genrep i form av kombopass, cykel och löpning. Tänker mig att cykla 9 mil och springa upp mot 2 mil.

1 kommentar:

Johan sa...

Tja
Jag har börjat att springa lite smått, ska vi ta några varv ihop i Vrinnevi?