fredag 17 september 2010

Simning

Igår kväll var det simkurs igen. De 2 första passen på terminen har ägnats ganska mycket åt teknikträning. Igår blev vi dessutom filmade när vi körde lite 25:or och då blev det väldigt uppenbart att tekniken inte är den allra bästa. Man har en känsla när man simmar och man tycker att man gör rätt men sen när man får se det på film så ser det inte alls likadant ut. Tror jag kommer behöva lägga ganska mycket tid på tekniken framöver för att kunna bli snabbare. image När jag såg min benspark förstår jag vad tränaren menat förut, det såg mer ut som en drunkningsolycka än om frisim.

Hoppas det blir mer filmande framöver och att man då kan se att man gjort framsteg. Skulle även vara intressant att se hur simningen ser ut under vattenytan.

3 kommentarer:

Tobias sa...

Att filma när man simmar är nog grymt bra för att förstå vad man gör fel och försöka rätta till det. Det är inte alltid så lätt att ta instruktioner när man inte ser själv hur det ser ut...

Zandra sa...

Har blivit filmad och analyserad vid två tillfällen för simning och ett tillfälle för löpning. Det är grymt bra, även om det är lite jobbigt att se...

Odda sa...

Ja jag hoppas det blir mer filmande framöver för det var väldigt nyttigt att se sig själv.