måndag 13 september 2010

Transportlöpning

Har länge funderat på att ta tag i eller snarare testa på transportlöpning till och från jobbet. Jag har iofs sprungit hem från jobbet förut men tänkte få till det som en bra rutin och få ytterligare lite mängd i kroppen på ett lätt och naturligt sätt.

Jag har ca 6 km till jobbet, snabbaste vägen. Vilket skulle ge ca 12 km per dag om jag springer både till och från jobbet. En lagom sträcka känns det som. Nu kommer jag förmodligen inte springa varje dag men iallafall 2-3 dagar i veckan, känns rimligt. Kommer till och från även förlänga sträckan, speciellt när jag springer hem. På morgonen blir det nog raka vägen om jag känner mig själv rätt.

image Första steget blev att beställa en ny ryggsäck. Den jag har nu tycker jag inte funkar jättebra vilket blir en ursäkt för att inte springa. Det blev en Inov-8 Race Elite 25. Läste lite recensioner om den och de flesta verkar vara väldigt nöjda med den. Ville ha en rygga där jag får plats med arbetskläder utan att behöva pressa på allt för mycket därför valde jag en lite större modell. Finns ju mindre och smidigare men då får man ju inte med sig allt man ska till jobbet.

Första löppasset blir redan idag hem men då blir det med den gamla ryggan och andra passet är planerat till imorgonbitti.

3 kommentarer:

Tobias sa...

Transportlöpning är riktigt bra för att få till extra mängd utan att känna att det egentligen blir mer träning!

Kan du hålla det till 3 dagar i veckan blir ju bara det 4 mil om du springer lite längre hem någon av dagarna!

Ash sa...

Smart tanke, ska oxå fundera på det upplägget.

kom gärna med synpunkter på ryggsäcken när du hunnit testa den några ggr.

Ha det gott !
mvh:Ashkan

Miranda sa...

Det är ju ett perfekt sätt att börja dagen på också, är alltid själv mycket piggare efter en löptur på morgonen :)