tisdag 12 januari 2010

Ännu ett mördarpass genomfört

Körde idag på lunchen ännu ett intervallpass. Det blev 4 minuters intervaller i 3.30 tempo, 6 st. Joggvila i mellan i 3 minuter. Grymt varmt och svettigt som vanligt. Fick upp pulsen runt  95% av max ungefär så det var ett rejält jobbigt pass. Känns som dom här passen har gjort nytta iallafall.

Jag förundras lika mycket varje gång jag är på gymmet över hur mycket proteindrinkar och energikakor folk slänger i sig. Jag är helt övertygad om att flertalet inte har ett dugg behov av dessa tillskott. Tror det är ett fåtal på gymmet som har behov av det. Äter dom det för att dom inte orkar laga riktig mat eller har de bara fallit för reklamen? Jag tror de allra flesta klarar sig på vanlig mat.

Jag kan ju dock ha helt fel det kanske är jag som ska ändra mig. Kommer dock inte göra det utan väldigt bra argument. Kommer även i fortsättningen hålla mig till en balanserad naturlig kost till jag är motbevisad.

5 kommentarer:

Lars sa...

Men dom är ju goda de där kakorna och dryckerna! Betyder detta att du inte kolhydratladdar inför långlopp?
Med tanke på dina prestationer tror jag på allt du säger, (men gott är det i alla fall).

Rosebuddy sa...

Hej! Kul att du hittade bloggen...Yepp- är supernöjd med valet - blir kanon när jag får på ett fett Profilestyre...HAr du tävlat tidigare eller är du ny i sporten?
/Lars

Odda sa...

@Lars - Ja visst är det goda men det är ju riktig vällagad mat också. Nej jag kolhydratladdar inte. Har dåliga erfarenheter av det. Kass mage och tung känsla pga allt vatten som binds i kroppen av kolhydrater.
@Rosebuddy - Jag kommer fortsätta följa din blogg den är inspirerande. Jag gjorde en HIM förra året så jag ser mig som en nybörjare. I år har jag dock tänkt satsa lite hårdare får se hur långt det räcker.

Miranda sa...

Men just på gymmet så ser det säkert ut som om varenda kotte tuggar bars, men om man tränar och har en timma hem så är det ju inget fel på att få i sig energi direkt efter träningen. Sedan så överanvänds de säkert även vid fall då man gott kan nöja sig med vanlig mat.

Katarina M-I sa...

Bars är gott :) Men i många fall tror jag att folk helt enkelt är offer för marknadsföringen!