tisdag 26 januari 2010

Löpningens dag

För er som inte redan visste det så har den 26 januari utsetts till Löpningens dag av en massa löparbloggare runt om i Sverige.

Detta måste ju så klart firas, dock inte med tårta utan med någon form av löpning så klart. För min del firade jag med ett hårt intervallpass på löpbandet. Jag har läst att det anordnas gemensamma löppass runt om i landet i olika städer, jag har dock inte hittat eller hört något om arrangemang här i stan.

Mitt pass bestod även idag av 4-minuters intervaller. Körde 6 st i 3.30 tempo med aktiva vila i mellan varje. Benen kändes riktigt pigga och starka idag så det blev ett riktigt skönt pass. Känns som det går lättare och lättare för varje gång jag kör detta pass.

Som avslutning till alla löpare runt om i landet: Ha en bra Löpningens dag!

4 kommentarer:

Ellinors dröm sa...

Fina intervaller! Ett bra sätt att fira på.

Kalle sa...

Jag hade satsat på tårta =)

Rosebuddy sa...

Blev surpriseparty för en 40-åring istället för träning

Lars sa...

Instämmer med Ellinor, det där måste vara starka ben, starka lungor och bra pannben!