söndag 31 januari 2010

Veckan som gått

Har varit lite sisådär med uppdateringar denna gångna veckan på bloggen. Har inte haft inspirationen att skriva något, känns bara som det blir krystat då. Då struntar jag hellre i att skriva något överhuvudtaget.

Träningsmässigt har veckan som gått varit bra. Strax över 7 tränade timmar. Mitt mål just nu är att träna minst en timme per dag. Så här har veckan sett ut:

Måndag
Styrketräning. 20 min rodd, ca 5 km. Därefter en rejäl omgång för mage, rygg och axlar.

Tisdag
4 minuters intervaller på löpbandet i 3.30 tempo med joggvila mellan varje + uppvärmning och nerjogg.

Onsdag
Simning, 06.30 i bassängen. 200 m insim. 5 x 500 m. 200 m avsim.
Lunchspinning. Kort pass på 45 minuter men med tungt motstånd.

Torsdag
Lätt lunchlöpning på löpbandet. 10 km á 47 min.
Torsdagssimning med fokus på teknik.

Fredag
Simning. Körde ett pass på fredagkvällen samtidigt som dottern tränade. Blandat med teknik och fart. 75 minuter.

Lördag
Vilodag.

Söndag
Ett distanspass löpning. 15 km á 75 min. –15 grader lätt snöfall. Kändes mycket bra. Testade också mina nyinköpta broddar, 149:- på Clas Ohlson. De funkade riktigt bra, speciellt på hårt packad snö.

Nu är det dags att krypa till kojs. Go natt på er!

3 kommentarer:

Magnus sa...

Kul att du gillade broddarna. Mina fick vila i helgen, har känt mig lite fishy och hoppas inte det blir något värre.

Rosebuddy sa...

När du kör tusingar i 3:30...hur många kör du då och hur lång vila kör du?
Provat 2000-ingar istället?
/L

Odda sa...

Rosebuddy - Jag kör 6 st med 3 min joggvila i mellan. Ibland drar jag ner vilan till 2 min beroende på känslan i kroppen.