söndag 24 januari 2010

Långpass x 2

Helgen har gått i långpassens tecken. Igår körde jag ett trainerpass på knappa 2 timmar vilket för mig iallafall är långpass än så länge. Det blir annat när man börjar cykla ute igen.

Första timmen körde jag i ett lugnt och behagligt distanstempo med en jämn puls. I den andra timmen la jag in 3 st 10 minuters intervaller på gränsen till mjölksyra. Riktigt jobbigt. Sen avslutade jag med en 5 minuters intervall på samma nivå. Mellan varje intervall la jag in 5 minuters aktiv vila.

Videon på gårdagens pass blev Inglorius Bastards, en riktigt bra film.

Dagens pass blev löpning, distanspass. Hade laddat IPoden med Ingvar Kamprads och Fredrik Lindströms sommarprogram, mycket intressant. Sprang, för mig, en ny väg idag. Har bara cyklat där förut. Den gick på ganska små asfalterade vägar som var bra plogade vilket gjorde att det blev mycket ren asfaltslöpning idag. Skönt med ordentligt fäste under skorna för en gång skull.

Benen kändes pigga och fräscha trots gårdagens pass. Höll ett ganska lugnt tempo strax under 5 min/km. En bra avslutning på en förövrigt bra träningsvecka. Nu tar vi fart mot nästa.

Inga kommentarer: