söndag 17 januari 2010

Långpass

image image

Idag blev det ett 2 milspass i löparskorna. Tempot var inte speciellt högt idag, 5 min/km, men det var mer tiden jag var ute efter. Hade planerat att springa 2 timmar men kortade av passet pga underlaget så det landade på 1.35 istället.

Det var snömodd och halkigt 95% av passet vilket gjorde det jobbigt för benen idag. Flåset var det inga problem med. Fick lite känning i ena knät mot slutet. Tror det beror på att man får ett onaturligt och ovant löpsteg med det här halkiga underlaget. Måste säga att jag längtar efter torr och fin asfalt.

På ett par ställen hade de saltat och skrapat cykelbanan och när man kom ut på dessa partier gick det så lätt. En liten föraning om vad som kommer ju närmare våren vi kommer.

image Provade också idag min nya löparjacka/tröja. Hittade en Salomon jacka på rean i veckan som jag inte kunde motstå. Samma som på bilden fast min är orange. Den var riktig skön att springa i. Vindtät på framsidan och ventilerad baktill. Lätt och ganska tunn var den, så är det kallare ute så får man nog ha en tjockare tröja under. Idag körde jag med enbart en Craft Pro Zero tröja under vilket var perfekt. Tyckte den såg ganska bra ut också.

Inga kommentarer: