tisdag 19 januari 2010

Ur form idag

Hade planerat att börja dagen med simning imorse men när jag såg hur mycket snö som kommit i natt var jag inte alls sugen på att cykla till badhuset. Så det passet ställdes in.

På lunchen blev det iallafall intervaller på löpbandet men det kändes inte alls bra idag. Trött och seg i kroppen. Tog mig dock i genom passet som planerat men med mycket större ansträngning än jag hoppats på. 4 minuters intervaller i 3.30 tempo med 3 minuters joggvila i mellan. Kändes bra att jag bet ihop och tog mig igenom, det stärker åtminstone pannbenet. Gillar verkligen inte att bara ge upp för att det går tungt.

Tror den dåliga dagsformen beror på en dålig natts sömn. Sov väldigt oroligt i natt, var vaken fler gånger. Det hör inte till vanligheterna brukar sova som en stock. Hoppas på en bättre natt i natt, behöver verkligen sömnen för att orka med och träna.

3 kommentarer:

Staffan sa...

oj oj 3:30 på band, då går det undan, hur många repetitioner kör du då och lägger du in någon serievila mitt i?

Odda sa...

Staffan - Jag kör 6 st intervaller á 4 min med 3 min joggvila, ingen serievila. Man skulle kunna tänka sig att dela upp det i 2 serier för att få lite mer andrum. Hade nog varit en bra idé igår när det gick så tungt.

Staffan sa...

OK, 3 min joggvila låter bra, 3:30 kan jag nog köra ute men inte på band, frågan är om jag skulle orka 6 st, skulle nog bli ett VO2max-pass för mig...